10 فروردین 1403

مرکز تخصصی مهدویت

اَللَّهُمَّ صَلِّ علي مَوْلانا وَ سَيِّدِنا صاحِبِ الزَّمانِ

غفلت از غدیر ما را از امام زمان(عج) محروم كرد

حجت‌الاسلام سید احمد موسوی گفت: اتفاقاتی كه در جامعه اسلامی بعد از رحلت حضرت رسول(ص) رخ داد منطبق با نسخه غدیر نبود و این باعث خسارات سنگین برای جامعه شد؛ از جمله این خسارات، آن است كه ما امروز از ظهور امام مهدی(عج) و حكومت ایشان محروم هستیم!

ایشان گفتند: مسئله‌ای كه پیامبر اكرم(ص) در روز غدیرخم از سوی خدا ماموریت به ابلاغ آن یافتند و بدون آن گویی رسالت‌شان بر باد رفته و همه زحمات 23 سال نبوت حضرت(ص) ابتر می‌ماند، اعلام ولایت امیرالمومنین(ع) و رهبری شخصی معصوم(ع) بود كه بعد از وجود مقدس پیامبر(ص) رهبری جامعه را بر عهده می‌گرفت.

استاد مركز تخصصی مهدویت تاكید كرد: این رهبری بقای اسلامِ ناب را تضمین می‌كرد لذا وقتی ابن ابلاغ صورت گرفت، آیه اكمال نازل شد: «الْيَوْمَ أَكْمَلْتُ لَكُمْ دِينَكُمْ وَأَتْمَمْتُ عَلَيْكُمْ نِعْمَتِي وَرَضِيتُ لَكُمُ الْإِسْلَامَ دِينًا» یعنی خدای متعال دین به این اسلام راضی است چون اسلام واقعی است و باقی می ماند و با این رهبر معصوم دچار انحراف نخواهد شد.

وی تصریح كرد: در لابلای این خطبه حضرت رسول(ص) گاهی مردم را از مسائل و آفاتی برحذر می دارند؛ غدیر برگزار و خطبه پیامبر(ص) به بهترین شكل خوانده شد و مردم با امیرالمومنین(ع) بیعت كردند اما اتفاقاتی كه در جامعه اسلامی بعد از ایام رحلت حضرت رسول(ص) رخ داد متاسفانه منطبق با نسخه غدیر نبود چنان كه مردم امام معصوم(ع) را یاری نكردند و این محرومیت از امام برای جامعه خسارات سنگینی به همراه داشت از جمله این خسارات آن است كه ما امروز از ظهور امام مهدی(عج) و حكومت ایشان محروم هستیم!
حجت الاسلام موسوی در ادامه ابراز كرد: وقتی به متن خطبه غدیر مراجعه می كنیم، می بینیم پیامبر(ص) در فرازهایی از این خطبه امتیازات رهبری معصوم و ولایت امیرالمومنین(ع) را بیان و در فرازهایی به آسیب هایی اشاره می كنند كه در صورت بروز آنها جامعه اسلامی از رهبری معصوم و امنیت بی نصیب می شود.

این كارشناس مهدوی اضافه كرد: یكی از ویژگی ها مسئله حسد است، پیامبر(ص) در خطبه غدیر می فرمایند: مراقب باشید شیطان ملعون بواسطه حسد هم خودش از بهشت رانده شد و هم سبب حبوط حضرت آدم(ع) از بهشت شد … در حالی كه ابلیس عبادت چند هزارساله داشت، با حسد و استكبار از بهشت رانده شد. لذا حضرت رسول(ص) به مردم انذار می دهند كه مراقب باشید در مسئله ولایت و رهبری جامعه باید تقوا نگاه داشت.
وی تصریح كرد: قرآن هم خطاب به مومنین می فرماید: «اتَّقُوا اللَّهَ وَ كُونُوا مَعَ الصَّادِقِينَ» یعنی اهل تقوا بودن و همراهی با رهبران صدیق. اگر جامعه به آسیب های اخلاقی مبتلا شد و حسد و آرزوهای طولانی در آن بروز و ظهور یافت، نتیجه آن می شود مردمی كه در غدیر خطبه پیامبر اكرم(ص) را شنیدند و با امیرالمومنین(ع) بیعت كردند 70 روز بعد از این بیعت دست كشیدند.

حجت الاسلام موسوی در پایان خاطرنشان كرد: امروز هم در جامعه منتظران باید تهذیب نفس و اخلاق نیكو داشته باشیم چنان كه امام صادق(ع) فرمودند: كسی كه خوشحال می شود از یاران مهدی(عج) باشد، تقوا نگاه دارد و اخلاق نیكو داشته باشد. این تقوا و اخلاق نیك وقتی با انتظار همراه شد ما را آماده ظهور امام زمان(عج) می كند.