1 اردیبهشت 1403

مرکز تخصصی مهدویت

اَللَّهُمَّ صَلِّ علي مَوْلانا وَ سَيِّدِنا صاحِبِ الزَّمانِ

امروز سقیفه‌های متعددی برای ربودن ولایت امام زمان(عج) شكل گرفته است!

اخبار

حجت‌الاسلام شهبازیان با بیان اینكه امروز سقیفه‌های مختلفی شكل گرفته كه می‌خواهند ولایت امام زمان(عج) را بربیاند، گفت: در چنین شرایطی منتظران باید به فرموده رهبری معظم، زمینه‌سازی عاقلانه برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی انجام دهند.

به گزارش واحد خبر مركز تخصصی مهدیت ، حجت الاسلام «محمد شهبازیان» درباره وظایفی كه منتظران به تناسب شرایط امروزی جامعه بر عهده دارند، اظهار كرد: در نظام حق و باطلی كه خدا تبیین كرده و محوریت آن با اهل بیت(ع) و ابزار شناختش، عقل و عقلانیت دینی است و نیز در دوران غیبت كه فتنه های سنگینی وجود دارد و شیطان تلاش می كند به هر شیوه ای مردم در لشكر حق قرار نگیرند، روایات راه حل هایی را به عنوان وظایف منتظران در عصر غیبت تصریح كرده اند.

این كارشناس مركز تخصصی مهدویت تاكید كرد: یكی از دلایل تاكید مقام معظم رهبری بر جهاد تبیین، آن است كه در این عصر غیبت كه شیاطین انسی و جنّی با هم پیوند یافته و علیه ما در تحرك هستند، حركتی عالمانه و عاقلانه شكل بگیرد و كمك حال هم باشیم.

وی با اشاره به برونداد تلاش های شیاطین، تصریح كرد: آسیب هایی كه به اسم مطالعات اسلامی یا شرق پژوهی و در قالب شبهه مطرح می شود و بروز مدعیان دروغین از جمله نتایج این تلاش ها است؛ چنان كه حتی در مسیر پیاده روی اربعین هم افرادی همچون احمد اسماعیل ها و منصور هاشمی ها تبلیغ می كنند و می خواهند با جعل برخی روایات و تقطیع و تحریف برخی دیگر از روایات، محبان امام مهدی(عج) را منحرف كنند نظیر كاری كه یهود در زمان پیامبر(ص) انجام می داد!

حجت الاسلام شهبازیان افزود: داعیه های عجیب و غریب و تغییر در احكام شریعت، برون‌داد این تلاش ها است كه در غالب بهائیت، وهابیت افراطی و داعش و امثال آنها بروز و ظهور می كند. لذا نیاز است ما به عنوان شیعه خود را موظف به معرفت امام زمان(عج) بدانیم و برای این شناخت و معرفت سیر مطالعاتی داشته باشیم.

این كارشناس مهدوی در ادامه بیان كرد: امروز سقیفه های مختلفی شكل گرفته كه می خواهند ولایت امام زمان(عج) را بربیاند، آیا من شیعه آماده مرزبانی و دفاع از امام عصر(عج) هستم؟! باید با سیر مطالعاتی ابتدا بر معرفت خود بیفزاییم بعد بر معرفت اطرافیان و نهایتاً این آرمان را به دنیا منتقل كنیم، چنان كه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب فرمودند: زمینه سازی عاقلانه برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی تا درك ظهور خورشید عظمای ولایت.

وی در پایان خاطرنشان كرد: اساسی ترین كار امروز ما علم اندوزی و تفقه در دین و عمل به وظایف اجتماعی از این مسیر است، برای مثال معلم باید بداند چه وظیفه ای در قبال شاگردان دارد، همچنین است پدر و مادر تا سربازانی در شان امام عصر(عج) تربیت شوند در سایه چنین رویكردی مواسات، برادری و پیوند بین ما اتفاق می افتد و این، همان چیزی است كه حضرت ولیعصر(عج) از ما می خواهند.