31 فروردین 1403

مرکز تخصصی مهدویت

اَللَّهُمَّ صَلِّ علي مَوْلانا وَ سَيِّدِنا صاحِبِ الزَّمانِ

مهمترین راهبرد عصر غیبت؛معنای صِّراطَ الْمُسْتَقِيمَ در كلام امام صادق(ع)

حجت‌الاسلام نصوری با بیان اینكه پیشوایان دینی ما انتظار را راهبرد مهم این برهه تاریخی یعنی عصر غیبت امام زمان(عج) دانسته‌اند، گفت: امام مهدی(عج) آن صراط مستقیمی است كه از خدا هدایت به آن را می‌خواهیم.

به گزارش واحد خبر مهدویت به نقل از خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «محمدرضا نصوری» درباره انتظار كاربردی، اظهار كرد: عقیده به ظهور حضرت مهدی(عج) به عنوان مصلح و منجی و آمادگی برای انقلاب جهانی ایشان به قدری ضروری و حیاتی بوده كه پیشوایان دینی ما انتظار را راهبرد مهم این برهه تاریخی یعنی عصر غیبت امام زمان(عج) دانسته اند

معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) افزود: به عبارت دیگر، عملاً در دوران غیبت نسبت به انتظار توجهات ویژه ای داده شده یعنی چشم به راهی برای تحقق مهمترین اتفاق هستی در زمانه ای كه ما زندگی می كنیم از این رو، انتظار دوره زمینه سازی است و هر حركت و انقلابی این را نداشته باشد، بی اثر است.
وی با بیان اینكه انتظار كمك می كند كمبودها و نیازها را بشناسیم و برای رفع آنها اقدام كنیم، گفت: این خاصیت انتظار است كه انسان را به آمادگی می رساند، از وظایف اصلی انسان در دوران غیبت امام عصر(عج)، انتظار فرجِ منجی عدالت‌گستر است، وقتی این وظیفه را به درستی انجام دهیم، حقیقت انتظار برای انسان ها روشن می شود تا به نحو احسن در این مسیر قدم بردارند.
حجت الاسلام نصوری با بیان اینكه امام مهدی(عج) همان صراط مستقیمی است كه از خدا می خواهیم ما را به آن هدایت كند «اهْدِنَا الصِّراطَ الْمُسْتَقِيمَ»، ابراز كرد: امام صادق(ع) در تفسیر این آیه فرمودند: صراط مستقیم درخواست راهیابی به راه و معرفت امام است.
وی خاطرنشان كرد: اگرچه راه های متعددی برای انسان وجود دارد اما انسان مومن راه خدا و اولیای الهی را برمی گزیند كه بر خلاف راه طواغیت و هوس های مردمی، ثابت است. انسان در پیمودن این راه الهی به مسیر و مقصد مطمئنی می رسد مقصدی كه شكست ندارد. از این رو، خدا در قرآن دین پابرجا را مسیر مستقیم معرفی كرده است مسیری كه به بلد راه یعنی امام نیاز دارد.