11 اردیبهشت 1403

مرکز تخصصی مهدویت

اَللَّهُمَّ صَلِّ علي مَوْلانا وَ سَيِّدِنا صاحِبِ الزَّمانِ

مراسم آغاز سال تحصیلی جدید مراکز تخصصی مهدویت،با حضور حجت الاسلام قرائتی برگزار شد.

به گزارش واحد خبر مرکزتخصصی مهدویت، مراسم آغاز سال تحصیلی جدید مراکز تخصصی مهدویت، نماز و تفسیر در روز یکشنبه هشتم مهر ماه با حضور حجت الاسلام قرائتی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، حجت الاسلام و المسلمین کلباسی مدیر مرکز تخصصی مهدویت، ضمن تبریک به مناسبت ولادت رسول اکرم (ص) و خیر مقدم به حجت الاسلام والمسلمین قرائتی و میهمانان، گفت: پیامبر اکرم (ص) شخصیتی است که در قرآن کریم بیش از همه مخلوقات یاد شده است و بیشترین خطاب قرآن متوجه آن حضرت است. در سوره مبارکه کوثر که کوتاه ترین سوره است حضرت پنج مرتبه مخاطب کلام خدای حکیم واقع شده است لذا قرآن از پیامبر جدایی ناپذیر است.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور،حجت الاسلام و المسلمین استاد قرائتی، ضمن تبریک میلاد با سعادت نبی مکرم اسلام (صلی الله علیه و آله) در جمع میهمانان گفت: وظیفه اصلی و مهم پیامبر(ص) که خداوند در قرآن کریم با آیات مختلف به پیامبر (ص) تاکید می کند، امر تبلیغ است که بیش از دویست آیه قرآن به اصل تبلیغ اشاره دارد وطبق آیات، تبلیغ رحمت واقعی خداوند است.

وی افزود: ما حوزوی ها باید از از پیشگامان حوزه تبلیغ باشیم چراکه خداوند به پیامبر(ص) گفت:«وما ارسلناک الا رحمه للعالمین» و ما با وجود پیشرفت ابزارهای ارائه محتواهای دینی با هدف تاثیرگذاری بهتر بر مخاطبین باید تطور و تحول در عرصه تبلیغ ایجاد کنیم.
استاد قرائتی در پایان به چند نکته اخلاقی اشاره داشت و گفت: منتظر تشکر و قدردانی نباشید، جهادی کار کنید، وقت را قدر بدانید و از تعطیلات حوزه استفاده کنید بدانید که تفسیر نمونه حاصل استفاده از تعطیلات حوزه بود، درس که می‌خوانید بدانید هدف از آن چیست؟