6 اردیبهشت 1403

مرکز تخصصی مهدویت

اَللَّهُمَّ صَلِّ علي مَوْلانا وَ سَيِّدِنا صاحِبِ الزَّمانِ

حجت‌الاسلام فوادیان درباره وظایف منتظران، تاكید كرد: امام واسطه فیض و مهربان‌ترین موجود هستی است، اكنون مهربان‌ترین قلبی كه در سینه می‌تپد متعلق به امام مهدی(عج) است كه همه ملت‌ها را دوست دارد.

به گزارش واحد خبر مركز تخصصی مهدویت و به نقل از خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام محمدرضا فوادیان در تشریح وظایف منتظران، اظهار كرد: علما درباره این وظایف كتاب های بسیار نوشته اند، در مكیال المكارم 80 وظیفه منتظران آمده است، به دلیل فراگیری این وظایف همه به سه وظیفه كلی بازمی گردد.

این كارشناس مركز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم تصریح كرد: معرفت، اطاعت و محبت سه وظیفه اصلی منتظران است، یعنی باید امام مهدی(عج) را خوب بشناسیم نه اینكه اطلاعات ظاهری ایشان را بدانیم بلكه رابطه خودمان را با حضرت در عالم تعریف كنیم امام واسطه فیض است و همه خیرات و خوبی هایی كه به ما می رسد به بركت ایشان است: «بِیُمنِهِ رُزِقَ الوَری‌ وَ بِوُجُودِهِ ثَبَتَتِ الأرضُ و السَّماء».

وی تاكید كرد: امام واسطه فیض و مهربان ترین موجود هستی است، اكنون مهربان ترین قلبی كه در سینه می تپد متعلق به امام مهدی(عج) است كه همه ملت ها را دوست دارد و دوست دارد با محبت همه را به كمند ارتباط با خدا و عبودیت بیاورد.

حجت الاسلام فوادیان ادامه داد: امام مهدی(عج) آخرین ذخیره الهی است خدا 124 هزار پیامبر را برای هدایت بشر ارسال كرده است، اشرف مخلوقات پیامبر اعظم(ص) را به رسالت برگزیده و سپس 12 امام معصوم(ع) را برای هدایت بشر انتخاب كرده است كه حضرت مهدی(عج) آخرین آنها است و هر ولی خدا آمدنش را بشارت داده است چنان كه حضرت موسی(ع) بعثت حضرت عیسی(ع) را بشارت داد و مسیح(ع) بشارت نبوت حضرت محمد(ص) را دادند و حضرت رسول(ص) بشارت مهدی موعود(عج) را.

وی در ادامه ابراز كرد: امام مهدی(عج) ادامه راه حركت انبیاء و اولیاء هستند، ما در عصر و زمانی زندگی می كنیم كه ایشان امام ماه ستند كسی كه چشم امید همه به ایشان است لذا ضرورت دارد وظایفمان را نسبت به حضرت حجت(عج) بدانیم.

حجت الاسلام فوادیان تاكید كرد: وظیفه دوم اطاعت است، بیانات حضرت مهدی(عج) یا در قالب توقیعات آمده یا در از مسیر تشرفات؛ در كتاب مفاتیح الجنان حكاتی سید رشتی و حاج علی بغدادی آمده یا سخنانی كه حضرت(ع) به علی بن مهزیار داشته اند، این فرمایشات گویی خطاب به ما است؛ مثل تاكید بر صله رحم، رسیدگی به فقرا و ضعفای جامعه.

دبیرعلمی اندیشكده بین المللی مهدویت خاطرنشان كرد: سومین وظیفه منتظران محبت به حضرت بقیه الله الاعظم(عج) است، ما وقتی كسی را دوست داریم به او هدیه می دهیم، به حضرت(عج) هم هدیه دهیم ثواب قرآن هایی را كه می خوانیم، وقتی كسی را دوست داریم او را ناراحت نمی كنیم، پس با خطاها و گناهان قلب امام زمان(عج) را ناراحت نكنیم.