31 فروردین 1403

مرکز تخصصی مهدویت

اَللَّهُمَّ صَلِّ علي مَوْلانا وَ سَيِّدِنا صاحِبِ الزَّمانِ

آیت الله العظمی علوی گرگانی: زمان ظهور مخفی مانده تا عبد از غیر عبد مشخص شود

مرجع تقلید عالم تشیع با بیان اینكه زمان ظهور مخفی مانده تا عبد از غیر عبد مشخص شود، گفت: اینكه برخی در جامعه كه فكر می كنند هر چه گناه كنند، ظهور هم نزدیك تر خواهد شد! برای آن است كه درباره ظهور تبیین درست صورت نگرفته است
به گزارش روابط عمومی مركز تخصصی مهدویت،آیت الله «علوی گرگانی» در دیدار حجت الاسلام «رحیمیان»، رئیس ستاد هماهنگی فعالیت های مهدوی و اعضای هیئت امنا این ستاد در روز سه شنبه 23 آبان 1397 با بیان اینكه موضوع مهدویت جزء نیازهای امروز جامعه اسلامی است و لازم است در این رابطه آگاهی لازم به مردم داده شود، گفت: بعد از شهادت امام حسن عسكری(علیه السلام) مردم دائم سؤال می پرسند، زمان ظهور آن امام چه موقع خواهد بود؟.

مرجع عالم تشیع بیان كرد: حضرت حجت(علیه السلام) فرمودند: «زمانی كه موقع آن فرا برسد، ظهور هم حتمی خواهد بود»؛ این بیان امام(علیه السلام) نشانگر این قضیه است كه ظهور امری حتمی است؛ اما زمانش چه موقع خواهد بود؟ زمان مخفی مانده تا عبد از غیر عبد مشخص شود.

وی با بیان اینكه مخفی بودن زمان ظهور، نشان دهنده این است كه چه افرادی تسلیم محض خدای متعال هستند و در این آزمایش سربلند بیرون می آیند، ابراز كرد: این تأخیر ظهور، مشخص می كند چه افرادی عابد حقیقی هستند.

آیت الله علوی گرگانی با بیان اینكه این تأخیر ظهور باعث شده بعضی افراد منحرف شوند و حتی با انحراف خود جامعه را هم به گمراهی بكشانند، تصریح كرد: متأسفانه در میان بعضی از این فریب خوردگان اهل علم مشاهده می شود. این مشكلات مسئولیت ستاد هماهنگی فعالیت های مهدوی را بسیار سنگین كرده است.

معظم له بیان كرد: حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام می فرماید«وَ الَّذِي بَعَثَهُ بِالْحَقِّ لَتُبَلْبَلُنَّ بَلْبَلَةً وَ لَتُغَرْبَلُنَّ غَرْبَلَةً وَ لَتُسَاطُنَّ سَوْطَ الْقِدْرِ حَتَّى يَعُودَ أَسْفَلُكُمْ أَعْلَاكُمْ وَ أَعْلَاكُمْ أَسْفَلَكُمْ وَ لَيَسْبِقَنَّ سَابِقُونَ كَانُوا قَصَّرُوا وَ لَيُقَصِّرَنَّ سَبَّاقُونَ كَانُوا سَبَقُوا، وَ اللَّهِ مَا كَتَمْتُ وَشْمَةً وَ لَا كَذَبْتُ كِذْبَةً وَ لَقَدْ نُبِّئْتُ بِهَذَا الْمَقَامِ وَ هَذَا الْيَوْمِ. سوگند به كسى كه محمد را به حق فرستاده است، در غربال آزمايش، به هم درآميخته و غربال مى شويد تا صالح از فاسد جدا گردد. يا همانند دانه هايى كه در ديگ مى ريزند، تا چون به جوش آيد، زير و زبر شوند. پس، پست ترين شما بالاترين شما شود و بالاترينتان، پست ترينتان. واپس ماندگانتان پيش افتند و پيشى گرفتگانتان واپس رانده شوند. به خدا سوگند، كه هيچ سخنى را پنهان نداشته ام و دروغ نگفته ام كه من از چنين مقامى و چنين روزى آگاه شده بودم.

ایشان با توجه به فرمایش حضرت فرمودند: الان این سختی ها كه نمونه ای از آزمایش الهی است، برای این است دین دار از غیر دین دار مشخص شود. وقتی مردم در سختی ها قرار گیرند، مشخص می شود چه كسی می تواند از این آزمایش الهی سر بلند بیرون بیاید.

وی تاكید كرد: متأسفانه، برخی در منبرها می گویند، هرچه می خواهید گناه كنید؛ گناه كنید، این گناه باعث می شود حضرت(عج) زودتر بیایند. این نوع تفكرات درجامعه آسیب زا است و موجب می شود مردم هم منحرف شوند.