7 اردیبهشت 1403

مرکز تخصصی مهدویت

اَللَّهُمَّ صَلِّ علي مَوْلانا وَ سَيِّدِنا صاحِبِ الزَّمانِ

تقابل صهیونیسم با مهدویت

فهرست مطالب:

نويسنده: حسن قائمي

استاد راهنما: رضا ن‍‍‍ژاد

استاد مشاور: محمد صابر جعفري

چكیده

فرهنگ مهدويت كه نماد پویایی اسلام در عصر كنوني است، با تقابل و دشمني آشكار دشمنان اسلام روبرو شده است و در این میان، محور همه مهدي­ ستيزان صهيونيسم است. امروزه هر جا سخن از فساد، انحراف، ظلم و ستم باشد رد پاي صهيونيسم مشهود است. هدف نهايي يهود و صهيونيسم، سيطره و حاكميت بر كل جهان است و چون هدف اسلام نيز حاكميت عدالت بر كل جهان است و محقق كننده اين وعده قطعي اسلام، امام مهدي عجل الله تعالی فرجه الشریف هستند و ايشان احيا كننده اسلام و قرآن و نابود كننده مستكبران عالم به شمار می ­آیند، لذا از صدر اسلام تاكنون يهود با شيوه ­هاي گوناگون به دشمني با اسلام و مهدويت پرداخته است. در اين تقابل از تمام ابزارها هم­چون فرقه سازي، ترويج خرافات، رسانه و سينما، ترويج فساد و….. استفاده شده است. این­جاست كه اهمیتِ دشمن­ شناسی و آمادگی برای رویارویی و تقابل با جبهه باطل به رهبری مهدی موعود عحل الله تعالی فرجه الشریف روشن می­شود.

اعتقاد به مهدویت، همواره باعث تغيير نگرش و رفتار مردم، تقويت بنيان ‏هاي فكري و فرهنگي جامعه، گسترش روزافزون انديشه‏ هاي اصلاح طلبانه، تلاش براي تغيير و تحول، عدم پذيرش حاكميت ‏هاي سياسي، داشتن اميد و آرزو براي پيروزي و در نهايت قيام عليه بي­ عدالتي‏ ها و زمينه­ سازي براي انقلاب جهاني مهدي موعود عحل الله تعالی فرجه الشریف بوده است كه در آیات و روایات معصومین علیهم السلام به این پیروزی نهایی جبهه حق به رهبری مهدی موعود عحل الله تعالی فرجه الشریف علیه باطل وعده داده شده است. فرجام این تقابل چیزی جز شكست یهود و صهیونیسم جهانی نخواهد بود و تبیین مراحل این شكست در اوائل سوره مباركه بنی ­اسرائیل بیان شده است. از امامان معصوم علیهم السلام نقل شده است كه منظور از قومی كه خداوند برای عقوبت یهودیان سركش برمي‌انگيزد، حضرت مهدي عجل الله تعالی فرجه الشریف و ياران ایشان هستند كه خداوند آن‌ها را قبل از ظهور حضرت برمي‌انگيزد.(كه در روایات، اهل قم خوانده شده­اند.)

در این رساله دشمني و تقابل صهيونيسم با مهدویت­ در موضوعاتی همانند تبارشناسی و ریشه­ های تقابل، جریان­ شناسی و سیر این تقابل در جنگ نرم و سخت، روش­ شناسی وانواع تقابل وابزارهای آن، آینده­ شناسی و استراتژی صهیونیسم برای آخرالزمان پرداخته شده است و در بخش سوم فرجام این تقابل و نقش انقلاب اسلامی در این میان، مورد كنكاش و بررسی قرار گرفته است.

شيوه‌ گردآوری اين تحقيق كتابخانه‌اي و نرم­افزاري بوده است و پس از استخراج تمام مطالب اين موضوع، به بررسي و توصيف و سپس تحليل و تبيين آن­ها پرداخته­ایم.

 

واژه­های كلیدی:

  1. مهدویت  2. صهیونیسم  3. یهود  4. تقابل  5. آخرالزمان