30 فروردین 1403

مرکز تخصصی مهدویت

اَللَّهُمَّ صَلِّ علي مَوْلانا وَ سَيِّدِنا صاحِبِ الزَّمانِ

اسامی روزهای دهه مهدویت ۱۴۰۱ اعلام شد

استقبال از نیمه‌شعبان با شعار «امید، خانواده منتظر و نسل آینده»

حجت‌الاسلام نصوری با اشاره به گرامیداشت دهه مهدویت ۱۴۰۱ با عنوان کلی «امید، خانواده منتظر و نسل آینده» گفت: روزهای این دهه با عناوینی همچون «زن منتظر و تمدن‌ساز» و «خانواده، تعلیم و تربیت مهدوی» نامگذاری شده‌است.
حجت الاسلام والمسلمین «محمدرضا نصوری» در گفت و گو با خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان با بیان اینکه اسامی روزهای دهه مهدویت ۱۴۴۴ هجری مقارن با ۱۴۰۱ شمسی مشخص شده است، اظهار کرد: دهه مهدویت امسال با عنوان کلی «امید، خانواده منتظر و نسل آینده» از 7 تا 17 اسفند ماه سال جاری گرامی داشته می شود.
معاون آموزش و پژوهش بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) با اشاره به اسامی انتخاب شده برای روزهای این دهه، تصریح کرد: یکشنبه، ۷ اسفند مصادف با سالروز ولادت امام سجاد (ع) با عنوان «دعا، امیدآفرینی و آینده سازی»، دوشنبه، ۸ اسفند مصادف با ششم شعبان با عنوان «خانواده، تعلیم و تربیت مهدوی»، سه شنبه، ۹ اسفند همزمان با هفتم شعبان با عنوان «دشمن شناسی و تقابل با فتنه های آخرالزمان» نامگذاری شده است. وی ادامه داد: چهارشنبه، ۱۰ اسفند مقارن با ۸ شعبان رو «زن منتظر و تمدن ساز»، پنجشنبه، ۱۱ اسفند همزمان با نهم شعبان روز «انتظار، ایثار و مقاومت» و جمعه، ۱۲ اسفند همزمان با دهم شعبان روز «معرفت، محبت و یاری امام عصر(عج)» نامگذاری شده است.
معاون تبلیغ و اطلاع رسانی مرکز تخصصی مهدویت در ادامه ابراز کرد: همزمان با سالروز ولادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان شنبه، ۱۳ اسفند روز «جوان منتظر، نسل آینده ساز»، یکشنبه، ۱۴ اسفند همزمان با روز احسان و نیکوکاری روز «انتظار، احسان و مواسات» و دوشنبه، ۱۵ اسفند مقارن با روز درختکاری «منتظران و حفظ محیط زیست» نام گرفته است.
وی اضافه کرد: سه شنبه، ۱۶ اسفند همزمان با چهاردهم شعبان روز «مهدویت، عدالت و امنیت» و چهارشنبه، ۱۷ اسفند مقارن با نیمه شعبان سالروز ولادت امام عصر (عج) «روز جهانی مستضعفین» نامگذاری شده است.
حجت الاسلام نصوری در پایان خاطرنشان کرد: همسو با این عناوین و بزرگداشت ایام ولادت حضرت صاحب الزمان (عج) در سراسر کشور برگزار می