5 اردیبهشت 1403

مرکز تخصصی مهدویت

اَللَّهُمَّ صَلِّ علي مَوْلانا وَ سَيِّدِنا صاحِبِ الزَّمانِ

پژوهش‌های مهدویِ آیت‌الله نجم الدین طبسی مورد تقدیر قرار گرفت

همزمان با شب میلاد منجی عالم بشریت، طی آئینی در مسجد جمکران پژوهشگر و نویسنده برتر حوزه مهدویت سال ۱۴۰۱ معرفی شدند. در این مراسم آیت‌الله نجم الدین طبسی به عنوان پژوهشگر برتر معرفی و تقدیر شد.
او که به دلیل کسالت در مراسم حضور نداشت در پیامی تصویری ضمن تشکر از انتخابش به عنوان مهدی یاور پژوهشی سال، از حاضران طلب دعای خیر کرد. حجت الاسلام محسن طبسی فرزند آیت الله طبسی به نمایندگی از او در مراسم حاضر شد و تندیس و لوح یادبود را دریافت کرد. همچنین به پاس تألیف و پژوهش آثار مهدوی در حوزه رمان و داستان تندیس نویسنده مهدی یاور به فاطمه دولتی اهدا شد.
آیت الله نجم الدین طبسی که عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و از اساتید برجسته مهدویت است در کارنامه خود تألیف بیش از ۴۰ اثر معارفی و مهدوی دارد که از جمله آنها می‌توان به آثاری چون: «رجعت از منظر شیعه»، «اصحاب امام زمان در عصر ظهور»، «نشانه‌ هایی از دولت موعود» و… اشاره کرد.
همچنین فاطمه دولتی در سال‌های اخیر آثار شاخصی را در حوزه ادبیات داستانی و با موضوعات مهدوی منتشر کرده است که از جمله آنها می‌توان به «من بر می‌گردم»، «شب چهلم» و «سر بر دامن ماه» اشاره کرد.
گفتنی است در کنار اهدای تندیس مهدی یاور، نشان خادم افتخاری مسجد جمکران نیز از طرف تولیت، حضرت حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان به این دو فعال حوزه مهدویت اهدا شد. مهدی یاور سال، تجلیل و قدردانی است که هرسال در شب نیمه شعبان و به همت جمکران و مؤسسه پژوهش و نشر این مسجد از برجسته‌ترین فعالان حوزه مهدویت انجام گیرد.