6 اردیبهشت 1403

مرکز تخصصی مهدویت

اَللَّهُمَّ صَلِّ علي مَوْلانا وَ سَيِّدِنا صاحِبِ الزَّمانِ

حجت‌الاسلام ملایی عنوان كرد؛ سبك زندگی منتظرانه به چه نكاتی اشاره دارد؟

به گزارش واحد خبر مركز تخصصی مهدویت و به نقل از خبرگزاری آنا از شیراز، دومین نشست علمی مهدوی در سال ۱۴۰۱ با موضوع «سبك زندگی منتظرانه» با سخنرانی حجت‌الاسلام حسن ملایی مدیر گروه اخلاق و عضو هیئت علمی پژوهشكده مهدویت و مؤلف كتاب‌های مهدوی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز برگزار شد.

مدیر گروه اخلاق و عضو هیئت علمی پژوهشكده مهدویت در این نشست با بیان اینكه سبك زندگی منتظرانه نكات مهمی دارد و مانند فوندانسیون و پی یك ساختمان است، اظهار كرد: سبك زندگی به معنای مجموعه رفتارها یا نظام رفتار ماست و اهمیت این رفتارها به واسطه آن بوده كه انسان تركیبی از جسم و روح است.

ملایی توضیح داد: شخصیت ما در روح مستقل است و در قیامت این شخصیت باز می‌شود و باورها مورد سنجش قرار می‌گیرد و رفتارها باورها را می‌سازد و در سبك زندگی آخرالزمانی اگر رفتار تنظیم نشود به تكذیب می‌رسیم.

وی تبیین كرد: وقتی عنوان می‌كنیم كه منتظر ظهور حضرت مهدی عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف هستیم در واقع دین خدا باید به سراسر دنیا برسد و اجرا شود؛ چراكه اگر دین خدا در دنیا جاری نشود، عدالت برقرار نمی‌شود و تا عدالت برقرار نشود، زمینه برای رشد همه بشریت مهیا نمی‌شود.

عضو هیئت علمی پژوهشكده مهدویت افزود: تا دین خدا جاری نشود، رشد بشریت صورت نمی‌گیرد و بدون ضمانت اجرایی قانون الهی اجرا نمی‌شود و این همان چیزی است كه در انتظارش هستیم.

مدیر گروه اخلاق و عضو هیئت علمی پژوهشكده مهدویت و مؤلف كتاب‌های مهدوی با بیان اینكه با ظهور حضرت مهدی عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف زمینه رشد انسان‌ها مهیا می‌شود، تشریح كرد: تلاش‌ها برای حاكمیت دین خدا در راستای سعادت بشریت بوده و سبك زندگی پیامبران نیز همین بوده است.

این مدرس حوزه علمیه متذكر شد: سبك زندگی منتظرانه یك نوع روش زندگی بوده كه مانند روش زندگی اولیا و انبیای خداست و این از فضیلت‌های زندگی منتظران است.

ملایی در تشریح اهمیت سبك زندگی منتظرانه یادآور شد: هر انسانی به سرنوشت خود حساس است و فعالیت‌ها حتی دعای ما برای آینده و سرنوشت ماست؛ چراكه آینده و عاقبت مهم است، كسی كه سبك زندگی منتظرانه دارد باید شناخت، محبت و اطاعت داشته باشد.