10 فروردین 1403

مرکز تخصصی مهدویت

اَللَّهُمَّ صَلِّ علي مَوْلانا وَ سَيِّدِنا صاحِبِ الزَّمانِ

اندیشه مهدویت رمز هویت ملت ماست

حجت‌الاسلام پورسیدآقایی،رئیس همایش بین‌المللی دکترین مهدویت با تأکید بر اینکه اندیشه مهدویت رمز هویت ماست، گفت: این اندیشه است که اهداف و انگیزه‌های ما را تغییر می‌دهد و آن را به همان اهداف و انگیزه های امام زمان(عج) تبدیل می‌کند.
حجت الاسلام و المسلمین سیدمسعود پورسید آقایی
حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمسعود پورسید آقایی، رئیس همایش بین‌المللی دکترین مهدویت، امروز ۱۹ اسفند، در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه تهران، با بیان اینکه همه انبیا و اولیای الهی بشارت ظهور حضرت امام زمان(عج) را داده‌اند، گفت: باید عهد و پیمان‌ها با این امام را بازخوانی کنیم.
وی افزود: خدا از ما عهد و پیمان گرفته که به او شرک نورزیم و شیطان را اطاعت نکنیم. رسول خدا (ص) نیز از ما پیمان گرفته که او را کمک کنیم و دستاورد وحی و عترت او را حفظ و یاری کنیم.
پورسیدآقایی اظهار کرد: ائمه اطهار(ع) و امام زمان(عج) هم بر عهده ما عهد و پیمانی دارند که باید با آن آشنا شویم و از آنها مراقبت کنیم و هر روز آنها را در دعای عهد بازخوانی کنیم. در این دعا از ما پیمان گرفته‌اند که ناصر و مدافع آنها باشیم و آمادگی شهات را در پیش روی آنها داشته باشیم و اینها مفاد عهدنامه ما با امام زمان(عج) است.
وی با بیان اینکه ما بایستی یار امام زمان(عج) باشیم، گفت: معرفت و عشق نسبت به حضرت زمینه‌ساز عهد با ایشان می‌شود و این امام رمز هویت است و اگر کسی امام زمان خود را نشناسد مرگش یک مرگ جاهلی است و تمایز یک مسلمان با یک کافر، منافق و گمراه اعتقاد به این آموزه و اندیشه دینی است.
پورسیدآقایی با تأکید بر اینکه اندیشه مهدویت رمز هویت ماست، گفت: این اندیشه است که اهداف و انگیزه‌های ما را تغییر می‌دهد و آن را به همان اهداف و انگیزه‌های امام زمان(عج) تبدیل می‌کند.
رئیس همایش بین‌المللی دکترین مهدویت بیان کرد: اندیشه مهدویت بسیار سترگ و پرکاربرد است و همتایی ندارد و اگر ملتی با این اندیشه بخورد مانند ملت ایران مقتدر می‌شود. سر و کار داشتن با قرآن منهای ولایت امام معصوم(ع) آن جامعه را به گاو شیرده ابرقدرت‌ها تبدیل می‌کند.
وی ابراز کرد: براساس این اندیشه در عصر غیبت باید به سراغ فقها رفت و در آن صورت است که از رهبری برخوردار می‌شویم که به راحتی پوزه آمریکا را در عین الاسد به خاک می‌مالد و آن انتقام سخت را می‌گیرد و این از برکات پیوند با مقام ولایت است و این همان عهد و پیمان ماست.
پورسیدآقایی تصریح کرد: شاخصه مهم انتظار این است که دشمن؛ اعم از آمریکا و صهیونیست‌ها و شیعه انگلیسی را به غیظ دربیاورد و انتظاری که دشمن را به غیظ نیاورد اندیشه باطلی است.
وی در پایان اظهار کرد: انتظار و مهدویت اندیشه فوق هسته‌ای در دست شیعه است که ما در حد یک نورافکن از آن استفاده می‌کنیم در حالی که این اندیشه به مثابه یک خورشید جهان تاب است که جهان را متحول می‌کند.