8 اردیبهشت 1403

مرکز تخصصی مهدویت

اَللَّهُمَّ صَلِّ علي مَوْلانا وَ سَيِّدِنا صاحِبِ الزَّمانِ

منتظر دست روی دست نمی‌گذارد و به رحمت خداوند امیدوار است

فهرست مطالب:

حجت‌الاسلام نصوری تاكید كرد: كسی كه در انتظار است، بی‌تفاوت نیست، دست روی دست نمی‌گذارد و به دعا و مناجات اكتفا نمی‌كند. مبادا امام زمان(عج) ظهور كنند و بگویند: تو می‌توانستی زمینه ظهور را فراهم كنی اما چنین نكردی.

حجت الاسلام والمسلمین «محمدرضا نصوری» درباره بایسته های انتظار فرج، اظهار كرد: حركت، رهاورد طبیعی انتظار است آنها كه به عظمت درونی خود دست یافته و فرجام حركت و تلاش را می دانند، رو به سوی آسمان دوخته اند و ظهور هادی امت را انتظار می كشند.
معاونت تبلیغ و ارتباطات مركز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم ادامه داد: كسی كه در انتظار است، بی تفاوت نیست، دست روی دست نمی گذارد و به دعا و مناجات اكتفا نمی كند. حضرت یعقوب(ع) منتظر حضرت یوسف(ع) بود اما دست روی دست نگذاشت و به فرزندانش گفت: بروید به دنبال یوسف و او را بیابید و از رحمت خدا ناامید نشوید. این تعبیر درباره امام زمان(عج) هم وجود دارد.
وی تصریح كرد: انسان منتظر نباید به وضع موجود قانع باشد بلكه باید دنبال حضرت(عج) برود و بداند چه چیز باعث شد امام مهدی(عج) از نظرها غایب شوند، مگر وعده خدا نیست كه او می آید و جهان را پر از عدل و داد می كند؛ خدای متعال در آیه 9 سوره مباركه صف می فرماید: «هُوَ الَّذِي أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَىٰ وَدِينِ الْحَقِّ لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ وَلَوْ كَرِهَ الْمُشْرِكُونَ».
ایشان خاطرنشان كرد: این یعنی ماموریت سنگین است و انسان های منتظر نباید به وضع موجود قانع باشند بلكه باید امیدوار به وضع مطلوب باشند و عقب ماندگی خود را جبران كنند و انسانی تاثیرگذار در امر فرج شوند، مبادا امام زمان(عج) ظهور كنند و بگویند: تو می توانستی زمینه ظهور را فراهم كنی اما چنین نكردی. لذا باید بسترسازی برای ظهور را جدی بگیریم.